دکتر سعید جلیلی در مراسم اختتامیه یادواره شهدای دانشجوی میبد (ترنم خاطره 11) در مصلی آیت الله اعرافی میبد با بیان اینکه شهدای هسته ای نمونه های بارز غیرت دینی بودند، افزود: غیرت دینی منبع اقتدار و تولید عزت و امنیت برای کشور است. با غیرت دینی خرمشهر آزاد شد، علیرغم تحریم ها ماهواره به فضا پرتاب شد و پیشرفت های بی نظیر هسته ای حاصل شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: با غیرت دینی حماسه ی والفجرها خلق میشد، با غیرت دینی  کربلای یک خلق میشد که دشمن نه تنها پیشنهاد کربلای دو و سه نمیداد بلکه نگران حماسه هایی چون کربلای پنج بود.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز با غیرت دینی است که از حرم اهل بیت و حریم امنیت یک ملت با افتخار دفاع میشود، تصریح کرد: با غیرت دینی است که میتوان حماسه های دفاع مقدس را در سایه صحنه های اقتصادی و علمی و فناوری هم رقم زد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: غیرت دینی همان تفکر بسیجی است که امام ما فرمود اگر فضای دلنشین تفکر بسیجی بر کشور حاکم شود چشم طمع جهانخواران از کشور قطع خواهد شد.

دکتر جلیلی بیان داشت: جای تعجب است کسانی که دستاوردهای حاصل از غیرت دینی یک ملت را تجربه کرده اند آنگاه قدرت و توانایی های ملت ایران را در خلقت حماسه های بزرگ انکار میکنند و توانایی ملت را در ساخت آبگوشت بزباش معرفی میکنند!

وی با بیان اینکه برخی توانایی های حماسه بزرگ ملت را در دفاع مقدس و هماوردی های بزرگ منطقه یا در علم و فناوری دیده اند اما صحبت از واردات مدیر برای کشور میکنند، اظهار داشت: در برابر دشمن که از تفکر دینی و غیرت یک ملت میترسد، در برابر کسانی که به مفاهیمی چون دین و غیرت آلرژی و حساسیت دارند تاکید رییس حمهور محترم بر غیرت دینی جای خوشحالی دارد.

جلیلی در انتها بیان کرد: فریاد کجاست غیرت دینی؛ یعنی بدانیم کلید گمشده موفقیت یک ملت تکیه بر غیرت دینی است.


------ صوت سخنرانی دکتر سعید جلیلی--------

دریافت
عنوان: سخنرانی دکتر سعید جلیلی - یادواره شهدای دانشجو ترنم خاطره
حجم: 7.09 مگابایت